脑洞侠天道总悟

【渣翻】Immortals(永垂不朽)

They say we are what we are

他们说我们就是我们所展现的

But we don't have to be.

但我们并不是

I'm bad behavior but I do it in the best way.

我或许有着不好的习惯但我已经尽力

I'll be the watcher (watcher) of the eternal flame.

我是永恒的火焰的观察者

I'll be the guard dog of all your fever dreams.

我亦是你疯狂的梦境的守护者


I am the sand in the bottom half of the hourglass (glass, glass)

我是沙漏中已逝去的时光

I try to picture me without you but I can't

我甚至无法规划出没有你的我


'Cause we could be immortals, immortals

因为我们能永垂不朽,千古留名

Just not for long, for long.

无须太长时间

And live with me forever now,

从现在与我同在

You pull the blackout curtains down

你拉下隔绝的幕帘

Just not for long, for long.

并不需要太长的时间

 

We could be immooooooo- immortals,

我们能永垂不朽

Immooooooo- immortals,

千古留名

Immooooooo- immortals,

名垂青史

Immooooooo- immortals.

永不磨灭


Sometimes the only pay-off for having any faith

有时拥有一个信仰需要花费的

Is when it's tested again and again everyday.

是每日面临相同的考验

I'm still comparing your past to my future.

我还在用我的未来与你的过去作对比

It might be your wound but they're my sutures.

这或许是你的伤口却是我的创口贴

 

I am the sand in the bottom half of the hourglass (glass, glass)

我是沙漏中逝去的时之沙

I try to picture me without you but I can't

我试图勾画出没有你的我但我失败了

 

'Cause we could be immortals, immortals

因为我们能永垂不朽,千古留名

Just not for long, for long.

无须太长时间

And live with me forever now,

现在起便与我同在

You pull the blackout curtains down

你拉下隔绝一切的幕帘

Just not for long, for long.

并不需要太久

 

We could be immooooooo- immortals,

我们能永垂不朽

Immooooooo- immortals,

千古留名

 

Immortals,

永垂不朽

And live with me forever now,

现在起便与我同在

Pull the blackout curtains down,

拉下与世隔绝的幕帘

 

We could be immortals, immortals

我们能永垂不朽,千古留名

Just not for long, for long.

无须太长的时间

We could be immooooooo- immortals,

我们能永垂不朽

Immooooooo- immortals,

千古留名

Immooooooo- immortals,

名垂青史

Immooooooo- immortals,

永不磨灭

(Immortals)

永世流传




特别感谢百度及各大词典提供的永垂不朽的各种同义词,“Could be”在这里我翻译成了“能”而不是像通常翻译的“可以”,因为我觉得这首歌就是写给哥哥和小武的,更深一层的意思就是能但是已经无法做到(当时亲妹看到这句歌词的时候一下子就说虐);还有“I am the sand in the bottom half of the hourglass”这句,直译当然是“我是沙漏中下半部分的沙子”,但我觉得实际意思就是说“我属于过去的那段时光”。补刀完毕,祝愉快。

评论
热度(4)
< >
If we don't meet before I leave I hope I'll see you someday.
< >
© 脑洞侠天道总悟 | Powered by LOFTER